Οι 20 μεγαλύτερες εταιρίες κοντέινερ στον κόσμο το 2023 MSC – Mediterranean Shipping Company APM-Maersk…
ISPS CODE: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΝΑΥΣΙΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
ISPS CODE: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΝΑΥΣΙΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ & ΣΥΣΤΉΜΑΤΑ ΠΡΌΛΗΨΗΣ
Τα λιμάνια, συχνά βρίσκονται κοντά σε πόλεις, και αναλαμβάνουν ένα σημαντικό ρόλο στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις μεταφορές, αφού επιτρέπουν την επικοινωνία στις ναυτικές και επίγειες γραμμές του εμπορίου και της μεταφοράς επιβατών. Η επίδραση των απειλών συνηθισμένων ή ιδιαίτερων στην ασφάλεια των λιμανιών είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντική και εμφανίζεται με όλη την σημασία της εάν λάβουμε υπόψη μας ότι:
- Το 90% του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ γίνεται μέσω της θάλασσα.
- Το 40% του εσωτερικού εμπορίου της ΕΕ γίνεται μέσω της θάλασσας
- Το 20% των πλοίων με Ευρωπαϊκή σημαία έχει υπάρξει θύμα πειρατείας.
Η νομοθεσία για την ασφάλεια των λιμανιών λαμβάνει υπόψη πολλούς παράγοντες.
Την αναπτυγμένη διακίνηση αγαθών, μέσων και προσώπων στον χώρο των λιμανιών. Φτάνει να σκεφτούμε τον μεγάλο αριθμό “container’’ που μετακινούνται φορτώνονται και ξεφορτώνονται στα λιμάνια ή τον μεγάλο αριθμό επιβατών με τα αυτοκίνητά τους στα τουριστικά λιμάνια τους καλοκαιρινούς μήνες.
Τους διαφορετικούς τρόπους εκτέλεσης των διαφορετικών μεταφορών των αγαθών από την παραγωγή τους στον προορισμό τους με συγκεκριμένη σύνθετη νομοθεσία για κάθε είδος μεταφοράς όπως θαλάσσια, αεροπορική οδική ή σιδηροδρομική.
Πιθανές συγκρούσεις ευθύνης εξαιτίας της παρουσίας στον χώρο του λιμανιού μελών διαφόρων θεσμών που δεν είναι υπεύθυνοι για την δημόσια τάξη όπως: οι λιμενικές αρχές, η οικονομική αστυνομία, η αστυνομία, το τελωνείο, οι πυροσβέστες και ίσως κάποια ιδιωτική εταιρία φύλαξης
Ο αυξημένος αριθμός ειδικοτήτων που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι: μεταφορικές εταιρίες, ναυτιλιακές εταιρίες, εφοδιαστικές εταιρίες, εταιρίες ασφάλειας, οι τουρίστες. Η εμπλοκή των διαφόρων ειδικοτήτων και θεσμών δημόσιων και ιδιωτικών που στηρίζουν το οικονομικό βάρος του προγράμματος το οικονομικό βάρος του προγράμματος της ασφάλειας στο λιμάνι
Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο ο νόμος που αφορά τα λιμάνια είναι ο νόμος ΕΕ 725/2004 ο οποίος συμπληρώνει την διεθνή νομοθεσία, δηλαδή το κεφάλαιο XI-2 της συνθήκης SOLAS (International Convention for Safety of life at Sea) και του ISP Code (International Ship and Port Facility Security Code).
Στην Ελλάδα υπεύθυνες για την ασφάλεια και την διακίνηση στα λιμάνια είναι οι λιμενικές αρχές και τα τελωνεία και κινούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του IMO (International Maritime Organization).
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός Τον Δεκέμβριο του 2002, δεκαπέντε μήνες μετά το συμβάν με τους δίδυμους πύργους στην Νέα Υόρκη, παρουσιάζεται στο Λονδίνο, μετά από μεγάλη πίεση των ΗΠΑ ο κώδικας ISPS Code
Οι νέες οδηγίες με χαρακτήρα υποχρεωτικής τήρησης, αποτελούν ένα σύνολο νομοθετημάτων για την ενίσχυση της προστασίας και της ασφάλειας στις θαλάσσιες μεταφορές, προβλέποντας μία σειρά μέτρων ασφαλείας ενεργητικές και παθητικές συνδεόμενες σε τρία επίπεδα (κανονικό, ενισχυμένο, υψηλό) ο χαρακτήρας των οποίων σχετίζεται με την βαθμίδα κινδύνου.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
Όλοι οι χώροι του λιμανιού (TERMINALS) πρέπει να έχουν συστήματα ελέγχου για προστασία από τρομοκρατικές ενέργειες. Πρέπει να ελέγχουν την είσοδο και έξοδο κάθε ανθρώπου ή εμ[ορεύματος ή μεταφορικού μέσου.
Όλες οι πλοιοκτήτριες εταιρίες και όλα τα πλοία πάνω από τους 500 τόνους υπόκινται στις διατάξεισ του ISPS CODE. ΓΙ’ ΑΥΤΟ: Τα σημαντικότερα σημεία ενός πλοίου πρέπει να ΣΦΡΑΓΙΖΟΝΤΑΙ ώστε να αποκαλύπτουν την παρουσία προσώπων χωρίς άδεια. Ειδικότερα σε: ΜΗ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
ΕΝΔΕΙΚΝΥΟΜΕΝΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΦΡΑΓΙΣΗΣ:
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΝΑΥΣΙΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ
Αυτή η νομοθεσία επιβάλλει την χρήση σφραγίδων ασφαλείας και ετικετών ασφαλείας και σε ότι αφορά τα επιβατικά πλοία επίσης: ΒΡΑΧΙΟΛΑΚΙΑ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗΣ για τον έλεγχο των επιβατών. Μεγάλη σημασία έχουν επίσης τα BADGE RFID.
Badge ταυτοποίησης. (και με RFID)
ΔΕΜΑΤΙΚΆ
ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΤΩΝ ΚΟΝΤΈΙΝΕΡ
© 2024 LeghornGroup IT Team 7401-A727